پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاخ توپکاپی استانبول
نوشته شده در سه شنبه 5 شهريور 1392
بازدید : 267
نویسنده : chaharfasl

کاخ توپکاپی استانبول


کاخ توپکاپی (توپکاپی سارایی)

این کاخ منزل سلاطانهای عثمانی از سال 1465 تا 1856 بوده و از پر طرفدار ترین جاذبه های شهر استانبول بشمار می رود . این کاخ دارای معماری کم نظیر و حیاط های بزرگ و زیبایی است. این کاخ در سال 1924 یعنی کمی بعد از دوره عثمانی ها به موزه تبدیل شد. کاخ توپکاپی حرم سلطنتی هم بوده است. تور حرم بشکل جداگانه میباشد و مسافرانی که می خواهند از این حرم بازدید کنند باید علاوه بر ورودی 13 دلاری کاخ، 10 دلار دیگر نیز پرداخت کنند. این کاخ موزه از ساعت 9 تا 19 همه روزه غیر از روزهای 3شنبه آماده بازدید گردشگران میباشد.


:: برچسب‌ها: کاخ توپکاپی استانبول ,



مسجد سلطان احمد استانبول
نوشته شده در سه شنبه 5 شهريور 1392
بازدید : 218
نویسنده : chaharfasl

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

سلطان احمد همیشه دوست داشت مسجدی بنا کند که با مسجد "ایاصوفیه" رقابت داشته باشد وتقریباً همه میگویند که او در این کار موفق شده است. این مسجد یکی دیگر از دیدنی های توریستی شهر استانبول میباشد. اگر مایلید که از این مکان مذهبی دیدن کنید، بخاطر داشته باشید که لباس پوشیده بپوشید. خانم ها حتما روسری بر سرشان کنند که در این محل رسوم است. مسجد آبی در محله سلطان احمد بنا شده است. این مسجد در همه روزها از ساعت 9 تا 17برای بازدید گردشگران باز است که ورودی این بنای تاریخی نیز رایگان میباشد، ولی در ساعات اقامه نماز به خصوص جمعه ها،اجازه بازدید داده نمیشود.

 


:: برچسب‌ها: مسجد سلطان احمد استانبول ,